De meesten weten wel dat het werk van een fotograaf meer inhoudt dan alleen het maken van de foto’s tijdens de fotoshoot. Een fotograaf is in de eerste plaats een ondernemer. Een ondernemer die moet zorgen dat er voldoende fotoshoots worden geboekt. Dit betekent dat de fotograaf moet nadenken over onder andere marketing en communicatie. Dit stuk slaan we in deze blog over. Wij willen je graag meenemen in de reis die je maakt wanneer je een fotoshoot bij ons boekt.

Een kijkje in onze keuken

Het eerste contact is vaak een bezoek aan onze website of één van de social media kanalen Facebook of Instagram. Wij besteden veel tijd en aandacht aan de beleving van deze kanalen. Ze moeten vindbaar zijn, maar er ook verzorgd en uitnodigend uit zien.

Persoonlijk contact

Wij vinden het belangrijk om iemand persoonlijk te spreken. Het is een fijne en efficiënte manier om een aanvraag te bespreken om zo achter jouw wensen en verwachtingen te komen. Het stelt ons in de gelegenheid om direct vragen te stellen en antwoorden te krijgen.

Studio Management

Iedere klant wordt opgenomen in ons klantsysteem: Studio Management. Met dit systeem kunnen wij eenvoudig en overzichtelijk alle e-mailcommunicatie, gemaakte afspraken, facturen, etc per klant bij elkaar houden.

Als klant heb jij ook toegang tot dit systeem. Dit kan via het klantportaal. In dit portaal vind je onder andere de gemaakte afspraken, facturen en gedeelde documenten terug. Je loopt geen risico meer belangrijke informatie kwijt te raken in je vaak overvolle mailbox. Super handig dus!

De voorbereiding van de fotoshoot

Onze voorbereiding bestaat uit controleren van onze apparatuur, het opladen van de accu’s en het klaar zetten van onze fototassen en andere spullen. Wij nemen best wel wat mee naar een fotoshoot

Mooi weer garantie

Vlak voor aanvang van de fotoshoot houden wij het weerbericht in de gaten. Mocht er regen of te harde wind roet in het eten gooien, dan verplaatsen wij kosteloos de fotoshoot.

De fotoshoot

We ontmoeten elkaar op de afgesproken tijd en locatie voor de fotoshoot. We gaan samen aan de slag om een prachtige reportage te maken van jou, jullie samen, je gezin, je familie, etc ….

Jullie zekerheid

Een camera en een lens zouden voldoende moeten zijn, toch? Wij vinden van niet, want als professioneel fotograaf mag het je niet overkomen dat je geen foto’s kan maken doordat er iets stuk gaat. Wij komen dus met twee camera’s, meerdere lenzen en reserve accu’s.

Behalve de extra apparatuur die wij meenemen, beschikken onze camera’s ook over twee geheugenkaartjes. Elke foto die wij maken, wordt direct twee keer opgeslagen. Van elke foto wordt dus meteen een back-up gemaakt.

Na de shoot zetten wij de foto’s over op onze computer. Dit gebeurt ook op twee verschillende locaties. Een locatie waarmee we later aan de slag gaan en een tweede als back-up. Van één locatie wordt er een back-up gemaakt in de cloud. De kans dat wij een foto kwijtraken is dus eigenlijk onmogelijk!

Bewerken van de foto’s

Wij bekijken en bewerken alle foto’s op een speciaal beeldscherm voor fotografen, waarvan wij ook elke 2 maanden de kleuren kalibreren. Wij kijken dus naar de juiste (ware) kleuren.

Wij maken voornamelijk gebruik van Adobe Photoshop Lightroom CC. Voor de meer complexe bewerkingen maken wij zo nodig een uitstapje naar Adobe Photoshop CC.

Opleveren foto’s

Van elke fotoshoot zetten wij een ruime selectie bewerkte foto’s in een mooie online galerij: Pic-Time. Vanuit deze galerij kan je jouw favoriete foto’s downloaden en eventueel afdrukken en andere fotoproducten bestellen.

Een gratis fotoalbum bij elke fotoshoot

Ja, je leest het goed! Elke klant ontvangt een gratis harmonica fotoboekje met daarin een (deel) van de favoriete foto’s. Dit boekje is naar eigen wens samen te stellen en te upgraden naar een groter formaat of ander soort boekje.

Ervaringen

Nadat de foto’s zijn gedownload en het fotoboekje is opgeleverd, vragen wij naar jullie ervaringen met ons en de fotoshoot. Wij vinden het belangrijk om het geheel ook af te ronden. Jullie feedback gebruiken wij om ons voortdurend te verbeteren, zodat we aan alle verwachtingen kunnen blijven voldoen!

× Hoe kan ik je helpen?